Cyborg
Cyborg #07 - 10/2016

#07 - 10/2016

Οδηγίες προς επίδοξους κυβερνοαθλητές

κυβερνοαθλητές

Μεταφράζουμε ως παράδειγμα μερικά τμήματα ενός post από το reddit στο League of Legends summmoner school με τίτλο “Πώς να βελτιωθείτε πραγματικά στο League of Legends (όχι μόνο συμβουλές)”. Στο κείμενο αυτό μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι η απόκτηση των skills και το ανέβασμα του level, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο coach-συγγραφέας σε αυτό το post δεν αστειεύεται καθόλου: το “για να μάθεις πρέπει να πονέσεις” κρύβεται πίσω από μία σειρά κατηγοριών ικανοτήτων που περιλαμβάνουν την ταχύτητα, την επιδεξιότητα, τον προσανατολισμό σε εικονικούς χώρους, αλλά και την ψυχολογική κατάσταση. Το 100% σαν στόχος είναι σίγουρα για γερά νεύρα... Ο τονισμός (με αραίωση) δικός μας:
Για να ξεκινήσουμε, θέλω να τονίσω ότι το League είναι ένα απίστευτα σύνθετο παιχνίδι. Είναι πολυδιάστατο και πολυ-αξονικό με όρους ικανοτήτων. Το πρόβλημα που πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν με τα: “Αυτές οι 7 συμβουλές θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στο Diamond”, “Αυτό το ένα τρικ με έφτασε στο Gold”, “Απλά κάντε αυτά τα τρία πράγματα για να βελτιωθείτε” είναι ότι αυτά πραγματικά δουλεύουν μόνο για το πρόσωπο που τα έγραψε ή για ανθρώπους που είναι πολύ παρόμοιοι.

Αφήστε με να εξηγήσω την λογική:
Το παιχνίδι συχνά μπορεί να διαχωριστεί σε δύο συνιστώσες: γνώση του παιχνιδιού και μηχανική επιδεξιότητα. Αυτές είναι οι μεγάλες γενικές κατηγορίες, αλλά πολλές σημαντικές ικανότητες ανήκουν στην μία από αυτές, και στις δύο ή καμία.
1. Kiting [χειρισμός] - μηχανική επιδεξιότητα
2. Powerspikes [τα χρονικά σημεία του παιχνιδιού, ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη, που ο κάθε ήρωας αποκτά την μεγαλύτερη δύναμη] - γνώση του παιχνιδιού
3. Επίγνωση του χάρτη - ανήκει και στις δύο κατηγορίες (θα πρέπει να μπορείτε να κοιτάτε τον χάρτη συχνά και γρήγορα ΚΑΙ να τον καταλαβαίνετε)
4. Συμπεριφορά/Διάθεση - δεν ανήκει σε καμία κατηγορία
Η βελτίωση οποιασδήποτε από αυτές τις ικανότητες θα έχει θετική επίδραση στο παιχνίδι σας. Δεν υπάρχει κάποια περισσότερο σημαντική από την άλλη.

Για παράδειγμα:
Κάποιος που δεν ήξερε ποτέ ότι το τελευταίο χτύπημα έχει σημασία και συνήθως δεν είχε περισσότερα aπό 30 CS [creep score – προκύπτει από τα minions που σκοτώνει ο παίκτης] σε 15 λεπτά ξεκινάει να δοκιμάσει το τελευταίο χτύπημα. Κατευθείαν πηδάει στα 70 CS σε 15 λεπτά. Αυτό μπορεί να γίνει σε μία ημέρα. Θα του πάρει μερικές μέρες ή βδομάδες να φτάσει στα 100 CS σε 15 λεπτά που θεωρείται καλό CS. Μπορεί να χρειαστούν μήνες για να χτυπήσει τέλειο CS. Αυτό αυξάνεται λογαριθμικά. [..]
Ένας άλλος τρόπος να δεις τις βαθμίδες της ικανότητας είναι σαν μία κλίμακα [από το 0 ως το 100]. Ας το δούμε αυτό για την επίγνωση του χάρτη.
0 - Τι είναι ο χάρτης·
10 - Κοιτάω τον χάρτη όταν έχω πεθάνει/περπατάω στην λωρίδα·
20 - Κοιτάω τον χάρτη όταν κάποιος καλεί (pings)·
30 - Προσπαθώ να σχεδιάσω τα παιχνίδια μου με βάση αυτό που βλέπω στον χάρτη·
40 - Κοιτά τον χάρτη τουλάχιστον μία φορά το λεπτό, ακόμα και εάν κανείς δεν καλεί·
50 - Χρησιμοποιώ τον χάρτη για να αποφασίσω εάν θα πρέπει να κάνω παζάρι με τον αντίπαλό μου στην λωρίδα ή όχι·
60 - Κοιτάω τον χάρτη αρκετές φορές το λεπτό·
70 - Κρατάω το ένα μάτι στον χάρτη και λέω στην ομάδα μου (με ping ή chat) τι να κάνει με βάση τις πληροφορίες του χάρτη·
80 - Κοιτάω τον χάρτη κάθε μερικά δευτερόλεπτα·
90 - Χρησιμοποιώ πληροφορίες όπως την τελευταία φορά που είδα [στον χάρτη] ένα champion και την κατεύθυνση των εχθρών μέσα στην ομίχλη της μάχης για να προβλέψω τις πιθανές τοποθεσίες τους·
100 - Κοιτάω τον χάρτη μεταξύ κάθε CS...


Στην συνέχεια του guide αναφέρονται άλλες 38 ικανότητες όπως αυτή της επίγνωσης του χάρτη.
Όσον αφορά τους δείκτες απόδοσης, αντιγράφουμε μόνο δύο από τις πολλές συντομογραφίες που εξηγεί ένα μέλος του ελληνικού φόρουμ του League σχετικά με την πρόκληση “ζημιάς” στον αντίπαλο:

DoT/dot = Damage over time (Ζημιά σε βάθος χρόνου). Κάποιο debuff που αντί να προκαλεί τη ζημιά όλη μαζί κάνει για παράδειγμα 30 πόντους ζημιάς ανα 5 δευτερόλεπτα.
DpS = Damage per second (Ζημιά ανα δευτερόλεπτο). Επίσης πολύ συχνά (και ειδικα στο LoL) σημαίνει τον ήρωα του οποίου δουλειά είναι να προκαλέσει ζημιά, αντίθετα απο τα tanks και τα support.

Στο internet, υπάρχει ένας τόνος τέτοιου είδους “βιβλιογραφίας”, εάν κάποια ή κάποιος ενδιαφέρεται να το προχωρήσει περισσότερο από όσα είδαμε ως εδώ!

Shelley Dee

Διάβασε επίσης: gamers, streamers, cyberathlets

κορυφή