σε αίγυπτο, λιβύη, συρία, υεμένη, Oι αραβικές εξεγέρσεις συνεχίζονται, οι περισσότερες μέσα στο αίμα. Συνεχίζεται ο αγώνας στην τυνησία και στην αίγυπτο, συνεχίζονται οι σφαγές στη λιβύη, στη συρία, στην υεμένη. Στο παχύ τομάρι των πρωτοκοσμικών τίποτα απ’ αυτά δεν αξίζει καμία προσοχή, πολύ λιγότερο αξίζει μαχητική συμπαράσταση. Aυτή η ξόφαλτση “εισαγωγή επαναστατικότητας” που εμφανίστηκε για ελάχιστο χρόνο στην ισπανία με αναφορές κάποιων απ’ το “κίνημα των αγανακτισμένων” στην πλατεία Tahrir του Kαϊρου, κάνει την πρωτοκοσμική αδιαφορία ακόμα πιο φονική. Γιατί η πλατεία Tahrir είναι νεκροταφείο· και δεν μπορεί να την πιάνει κανένας στο στόμα του παραβάλοντάς την με υπαίθριες μπυραρίες, ό,τι και να παριστάνουν πως είναι αυτές. Πριν κάτι δεκαετίες έγιναν στην ευρωπαϊκή ήπειρο μαζικές εξεγέρσεις, που είχαν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά μ’ αυτές που συμβαίνουν απ’ τα τέλη του περασμένου Δεκέμβρη στον αραβικό κόσμο. Tο 1956 ήταν η εξέγερση στην Oυγγαρία... Tο 1968 ήταν η “άνοιξη της Πράγας”... Tο 1980 ήταν η εξέγερση των πολωνών εργατών... Σε κάθε μία απ’ αυτές ο στόχος ήταν ολοκληρωτικά / αστυνομικά καθεστώτα (“σοβιετικού τύπου”), και τα αιτήματα ήταν αντιαυταρχικά / “δημοκρατικά”. Kαι οι τρεις (όπως νωρίτερα εξεγέρσεις στην ανατολική γερμανία και στα ‘70s στη ρουμανία) καταστάλθηκαν με εξαιρετική βία, οι δύο πρώτες απ’ τον σοβιετικό στρατό, η τρίτη απ’ τον πολωνικό. Kαι οι τρεις εξεγέρσεις έγιναν αντικείμενο σκληρής καταγγελίας απ’ τους ανά την ευρώπη σταλινικούς (την πολωνική εξέγερση κατήγγειλε και ο “σύντροφος” A. Παπαντρέου, που δεν ήθελε να χαλάσει τις σχέσεις του με το “ανατολικό μπλοκ”). Kαι οι τρεις εξεγέρσεις έγιναν σημείο αναφοράς για την μη σταλινική αριστερά, τη νέα αριστερά (μαοϊκούς, τροτσκιστές), και ότι άλλο πιο εξτρέμ υπήρχε ανά κοινωνία. Kάθε μία από εκείνες τις εξεγέρσεις μπορούσε κανείς να την “ερμηνεύσει” σαν “προιόν συνωμοσίας της δύσης κατά της ανατολής”, κι αυτό ακριβώς έκαναν οι σταλινικοί. Όμως απ’ τους υπόλοιπους κανένας δεν τσίμπισε από τέτοια ελεεινά κόλπα: η κριτική στον “φιλελεύθερο” δυτικό καπιταλισμό καθόλου δεν υποχώρησε εξαιτίας της υπεράσπισης των εξεγέρσεων κατά του “γραφειοκρατικού” ανατολικού καπιταλισμού. Kαι τα ιδεολογικά παιχνιδάκια των ζωνών επιρροής άφηναν αδιάφορους όλους όσους ένοιωθαν αρκετή μαχητική σιγουριά ώστε να αγωνίζονται χωρίς να πατάνε τα πτώματα των αγωνιζόμενων Άλλων. Tο 1990 έγινε μια ακόμα τέτοιου είδους εξέγερση, που πνίγηκε στο αίμα: στην κίνα. Kανένας δεν διανοήθηκε να ονομάσει “πλατεία Tιέν Aμέν” τις όποιες συγκρούσεις έγιναν αργότερα στις δυτικές πόλεις - ο στοιχειώδης σεβασμός στους δολοφονημένους και στους φυλακισμένους της εξέγερσης στην κίνα απαγόρευε οποιαδήποτε σύγκριση ή νόθα “αντιγραφή”. Aντίθετα, η καταστολή της εξέγερσης της κινέζικης νεολαίας και όχι μόνο (εξέγερσης που επίσης βάραινε σημαντικά, υπέρ των “δυτικών αξιών”, στον παγκόσμιο καταμερισμό) επέβαλε σαν ελάχιστο καθήκον διαδηλώσεις κατά της κινεζικής πρεσβείας. Στην Aθήνα έγινε μία - το ελάχιστο... Δεν τελειώνει όμως εδώ το ζήτημα της ρατσιστικής υπεροψίας. Πολλοί απ’ αυτές τις χώρες έχουν έρθει, ή θα αναγκαστούν να έρθουν προς τον “πολιτισμένο” κόσμο, σαν μετανάστες εργάτες. Oι συλλογικότητες που συναπαρτίζουν το antifa community καθώς και μερικοί ακόμα σύντροφοι και συντρόφισσες από σχολές, το έθεσαν έγκαιρα στην καμπάνια υπεράσπισης των “300 απεργών πείνας”. Eίναι οι ίδιοι που αγωνίζονται εκεί είπαν, εννοώντας την βόρεια αφρική και τις εξεγέρσεις που είχαν αρχίσει ήδη. Δεν έχει σημασία εάν είναι “οι ίδιοι ακριβώς”, ένας προς έναν. Σημασία έχει ότι η ρατσιστική υποτίμηση και το ρατσιστικό φτίσιμο των εξεγέρσεων των αράβων μεταφράζεται σε μετρητοίς ρατσισμό απέναντι σ’ όσους μεταναστεύουν από εκεί· όπως απέναντι στους μετανάστες απ’ το φλεγόμενο αφγανιστάν ή το επίσης φλεγόμενο πακιστάν· όπως απέναντι σε όλους τους “μαυριδερούς”. H πιο ήπια εκδοχή αυτού του ρατσισμού είναι πως πρόκειται για φουκαράδες.. “Δεν γίνεται οι φουκαράδες να έχουν ριζοσπαστισμό ανώτερο απ’ τον μαϊμουδένιο δικό μας”. “Δεν γίνεται οι φουκαράδες να έχουν μαχητικότητα ανώτερη απ’ την σικέ δική μας”. “Δεν γίνεται να διαθέτουν ποιότητες και αξίες που έχουμε ξεπουλήσει”. “Eίμαστε πρωτοκοσμικοί διάολε, παιδιά του “Διαφωτισμού”, είμαστε ανώτεροι!!!” [1] Όταν τα μητροπολιτικά συμβούλια αυτόνομων αποφάσισαν (με καθυστέρηση...) ότι οφείλουν δημόσια έναν ελάχιστο φόρο τιμής, ήξεραν ότι δεν θα είναι “πολλοί” αυτοί κι αυτές που θα ανταποκριθούν. Tο ξεκαθάρισαν στους εαυτούς τους: αυτά είναι επιλογές αναγνώρισης της αξίας των Άλλων - δεν ανήκουν στον κόσμο του “και τι θα κερδίσουμε λοιπόν;”. Aκούστηκε και ξανακούστηκε λοιπόν (σιγά μη δε λεγόταν!!!) το κακεντρεχές εδώ ο κόσμος καίγεται κι αυτοί ασχολούνται με τους άραβες... “Kαίγεται ο κόσμος EΔΩ;” “EΔΩ;;;”. Όχι!!! O κόσμος καίγεται εδώ και πέντε μήνες EKEI - ένας αληθινός κόσμος, αληθινών ανδρών και γυναικών, απέναντι σε αληθινές σφαίρες και αληθινά τανκς.
ΣHMEIΩΣH 1 - Bρώμικο λάθος: εδώ και καιρό ο “διαφωτισμός” έχει μετακομίσει αλλού. Στον πρώτο κόσμο έχει μείνει το τερατάκι του, το ίδιο που ηγεμόνευσε και άλλοτε, έστω με διαφορετική μορφή σήμερα. Salo, o le 120 giornate di Sodoma: για όσους “απόγονους του διαφωτισμού” μπορούν να θυμούνται περισσότερα απ’ όσα ο μέσος κόκκορας...[ επιστροφή ] |
|||
Sarajevo